۱ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۲

قهرمانی مطلق:

چهار هزار و 30 واحد مسکن در همدان آماده بهره برداری است

چهار هزار و 30 واحد مسکن در همدان آماده بهره برداری است

همدان- خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان همدان از آماده بهره برداری شدن چهار هزار و 30 واحد مسکن در شهرستان همدان خبر داد و گفت: در حال حاضر هزار و 136 واحد مسکن در شهرستان همدان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قهرمانی مطلق پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه امور زیر بنایی و تامین مسکن شهرستان همدان اظهار داشت: در روز سه شنبه سوم دی ماه سال جاری چهار هزار و 30 واحد مسکن شامل مسکن مهر شهر های بالا و زیر 25 هزار نفر و مسکن روستایی و بافت فرسوده در شهرستان همدان افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 136 واحد مسکن در شهرستان همدان در حال ساخت است، بیان داشت: دو هزار و 761 واحد مسکن در شهر همدان، 96 واحد در شهر های زیر 25 هزار نفر و 179 واحد در روستاها و 994 واحد نیز در بافت فرسوده همدان در هفته جاری به بهره برداری می رسد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه برای ساخت این تعداد مسکن دستگاه ها و ادارات مختلفی تلاش کردند، ابراز داشت: یکی از مساکن قابل افتتاح در شهرستان همدان مسکن مهر 240 واحدی شاهد است که به لحاظ ساخت و موقعیت در میان مساکن مهر کم نظیر است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 174 واحد مسکن در شهر مریانج در حال ساخت بوده که دارای 25 درصد پیشرفت فیزیکی است و 154 واحد انفرادی نیز در حال ساخت است که از وام 20 میلیون تومانی بهره گرفتند.

فرماندار همدان با بیان اینکه برای هر متر از واحد مسکن مهر شهر مریانج 450 هزار تومان هزینه شده است، بیان داشت: در صورت پرداخت هزینه و سهم آورده متقاضیان تعداد 174 واحد مسکن  مهر تا پایان سال 93 به بهره برداری می رسد.

قهرمانی مطلق ادامه داد: در شهر قهاوند نیز 46 واحد مسکن مهر و 8 واحد مسکن انفرادی در حال ساخت بوده و در شهر جورقان نیز 178 واحد مسکن مهر با 85 درصد پیشرفت فیزیکی و 128 واحد مسکن انفرادی با بهره گیری از وام در حال ساخت است.

وی در مورد مسکن در حال ساخت در شهرستان همدان گفت: 417 مسکن مهر در حال ساخت و 729 مسکن مهر انفرادی در شهرستان همدان وجود دارد که با سه آورده متاقاضیان و تلاش دستگاه های خدمات رسانی به زودی می تواند به بهره برداری برسد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه 41 تعاونی مسکن در شهرستان همدان فعال است، اظهار داشت: تا کنون هزار و 898 واحد مسکن در قالب تعاونی مشاغل آزاد و کارگری ساخته شده که 70 درصد آنها تحویل متقاضی شده و مابقی در حال ساخت است.

قهرمانی مطلق با بیان اینکه 37 تعاونی مسکن شهرستان همدان تعیین تکلیف شده اند، افزود: این تعداد تعاونی از لحاظ حسابرسی و بررسی میزان هزینه ها و آورده متقاضی تعیین تکلیف شده اند و مابقی نیز باید در اسرع وقت حسابرسی شوند.

وی عنوان اشت: در مورد مسکن مهر هر کسی به هر دلیل از ثبت نام منصرف شده و از تحویل مسکن منصرف شده است متقاضی ذخیره برای تحویل مسکن مهر وجود دارد و در 15 روز آینده  12واحد مسکن مهر علوم پزشکی نیز به بهره برداری می رسد.

رئیس اداره گاز شهرستان همدان نیز در این کار گروه با بیان اینکه میزان مصرف گاز در شهرستان همدان افزایش یافته است، اظهار داشت: روز گذشته در شهرستان همدان چهار میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 29 درصد افزایش یافته است.

محمد زهره وند با اشاره به اینکه 181 هزار و 790 مشترک در شهرستان همدان وجود دارد، بیان داشت: با توجه به افزایش مصرف در شهرستان همدان کارخانه ها مانند کارخانه سیمان را از چرخه مصرف خارج کرده ایم.

وی با بیان اینکه هیچ گونه افت فشاری در شبکه گاز رسانی رخ نداده است، ابراز داشت: با توجه به افزایش بالای مصرف گاز در شهرستان همدان صرفه جویی در مصرف گاز برای جلوگیری از افت فشار گاز ضروری است.

کد خبر 2200482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha